3 mrt 2010

Review: Chocolate dipped cherry masker - The Secret Garden

Een chocolademasker. Voor wie het nog niet geprobeerd heeft, spreekt het toch een beetje tot de verbeelding. Chocolade op je gezicht, ook ik was er nieuwsgierig naar. 
Ik testte het Chocolate dipped cherry masker van TSG, dat ik bestelde bij Boozyshop voor maar €0,99!


Het gaat hier om een poedermasker, dat je zelf moet aanlengen met een zuivelproduct naar keuze. Ik besloot meteen all the way te gaan en klopte wat room op :)
Het was eigenlijk best bizar, in de keuken room staan kloppen om op je gezicht te smeren. En het werd nog meer bizar toen ik het masker erbij deed. Chocoladeslagroom! Net zoals ik al in vele reviews gelezen heb, moest ook ik me inhouden om er niet even van te proeven. 
Op zich zou dat niet echt een probleem zijn, want dit masker wordt gemaakt van cacaopoeder, honingpoeder en kersenpoeder. Enkel de kleipoeder is niet zo eetbaar vrees ik :)

Maar goed, ik ging dus met mijn kommetje chocoladeslagroom naar de badkamer en bracht het aan op mijn gezicht. Het ruikt inderdaad echt heerlijk naar chocolade, en dat maakt het best een surrealistische ervaring :)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij was toen ik het terug mocht gaan afspoelen, want na een kwartiertje intrekken was ik de chocoladegeur toch wel beu :)

Ter illustratie even een heel flatterende foto :)
Uiteindelijk draait het allemaal om het effect op je huid, en dat is echt fantastisch! Ik heb echt een héél gevoelige huid (daarover morgen meer), en dit masker werkt enorm verzachtend. Ik had zelfs de indruk dat mijn rode vlekjes ietwat vervaagd waren. Ook maakte het mijn huid heel erg zacht en gehydrateerd, precies wat je wil van een masker!

Pluspunten:
- aparte ervaring
- maakt je huid heerlijk zacht
- makkelijk te doseren door de poedervorm
- je kan afwisselen met het zuivelproduct dat je eraan toevoegt

Minpunten:
- er is een klein kansje dat je na een tijdje toch misselijk wordt van de chocoladegeur :)

1 opmerking: