23 mrt 2010

Review: Essence nail care collectie

Natuurlijk zou ik ook graag een hele stash vol MAC, Chanel, Dior, en andere high-end merken willen, maar omdat mijn budget dat helaas niet toelaat geef ik eerlijk toe: ik ben een fan van Essence :)
Dit merk heeft een erg breed gamma, en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit ook nog best meevallen, zeker als je naar de prijzen kijkt. Ik ben nu eenmaal meer een budget-meisje, en ik hou er ontzettend van om veeeel spulletjes te kunnen kopen. Dan zit je bij Essence helemaal goed!

Kenmerkend voor Essence is de zeer uitgebreide nagelcollectie, waarvan ik vandaag enkele spulletjes voor jullie review: de 6-in-1 profi vijl, de SOS nail savers cuticle balm en het nail care pencil.

6-in-1 profi-vijl
Tja, daar valt niet veel over te reviewen natuurlijk. Het is gewoon heel fijn dat je alles wat je nodig hebt in één vijl vind. Hij doet z'n werk goed, na gebruik zien mijn nageltjes er altijd shiny gepolijst uit :)
Ik heb gelezen dat je niet té vaak mag polijsten, omdat je eigenlijk elke keer een dun laagje van je nageloppervlak afhaalt, maar er zijn ook twee kanten aan de vijl om "gewoon" te vijlen. Voor de prijs moet je het alvast niet laten; hij kost maar € 1,50 of zo.




SOS nail savers cuticle balm
Dit is echt een aanrader: een leuk klein potje met crème voor je nagelriemen. Hij ruikt heerlijk naar amandelen/frangipane. Ik masseer deze altijd even op mijn nagels voor ik m'n nagelriemen naar achter duw, hij maakt ze heerlijk zacht.

Ik weet niet of deze ooit nog terug in de vaste collectie komt, maar bij ons ligt er al-tijd wel eentje in de uitverkoopbakken, dus als je hem tegenkomt: meenemen! Ook hier weer zal de prijs geen bezwaar zijn: de mijne kostte maar € 0,25!



Nail care pencil
Ook hierover ben ik heel tevreden. Hij ruikt lekker, een beetje fruitig of zo, kan het niet echt beschrijven. Hij laat je nagels een beetje blinken, ook nadat het is opgedroogd (wat trouwens maar enkele seconden duurt). Ik weet niet of het echt effect heeft, maar toen ik mijn gelnagels liet zetten, zei de nagelstyliste dat mijn nagels er heel mooi en gezond uitzagen :)
Wederom een fijn prijsje: rond de € 2.



Dit is maar een kleine greep uit het aanbod, Essence heeft nog veel meer vijlen, nagelolie, bokkepootjes, .... De basics van deze collectie kan je in zo goed als elke Kruidvat vinden, maar de grotere filialen hebben vaak een veel uitgebreider aanbod.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat je Essence spulletjes hun werk doen! Essence heeft echt nog goede spulletje, soms is het brol maar ja, dan ben toch niet veel geld kwijt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De correctie pen van Essence is ook echt superfijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Essence ook wel leuke dingen hebben hoor! Ik kocht dit weekend hun nail stamp setjes en nog 2 lakjes en ben er helemaal verliefd op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Latoya: De correctiepen heb ik idd ook :)

    @Kim: zeker NOTD's maken met die stamp setjes hoor! Ik heb er zelf ook eentje maar durf me er nog steeds niet aan wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook wel fan van Essence! Alleen niet van de oogschaduw, die heeft echt weinig pigment. Maar de nagelspulletjes zijn echt leuk!
    Die 'nagel-verzorgings-pen' lijkt me fijn! Even kijken dus :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen