25 apr 2010

Update: my nails

Mijn gelnagels zijn er nu alweer even af, dus jullie zijn vast benieuwd hoe mijn eigen nagels eruitzien :)

Ik heb genoeg horrorverhalen gehoord over broze en brekende nagels, dus ik probeer de mijne goed te verzorgen. Voor het lakken verzorg ik ze goed, duw ik mijn nagelriemen naar achteren en vijl ik ze bij. Ook gebruik ik altijd een nagelverharder als basecoat.

Nog even ter herinnering: zo zagen mijn nagels eruit voor de gelnagels:

Benieuwd hoe ze er nu uitzien?

Tadaaa! Niet slecht he? Wat een verschil! Jezus, ik kan me niet meer voorstellen dat ik zo rondliep! :)

Je ziet wel dat er nog steeds van die "velletjes" ophangen, dat is dus een soort zijdepapier dat erop geplakt is alvorens de gel werd aangebracht. Ik veronderstel dat die er na verloop van tijd ook wel zullen afkomen :)

De tip die ik jullie kan meegeven: als je ooit gelnagels wil laten zetten, verzorg je nagels dan heel goed op voorhand. Smeer elke dag een voedende nagelcrème (vaseline doet wonderen), en zorg dat ze in topconditie zijn vooraleer ze 3 weken onder die gelnagels verstopt zitten. Ik denk echt dat die goede verzorging vooraf mijn nagels gered heeft :)

Conclusie van het hele gelnagel-verhaal: ik ben echt blij dat ik ze heb laten zetten. Ik ben van het nagelbijten afgeraakt (fingers crossed dat dat ook zo blijft), en mijn nagels hebben er in principe niet onder geleden. Helemaal wat ik wou dus!

/bye

4 opmerkingen:

  1. Je mag trots zijn op je nagels! Eens de plak er af zullen ze nog mooier zijn dan je gelnagels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, nagelbijten... Ook ik heb het vroeger gedaan. Ikzelf ben er in het vierde leerjaar op eigen houtje mee gestopt, maar als ik ouder was geweest zou ik ook gelnagels of iets dergelijks geprobeerd hebben. :) Gefeliciteerd trouwens dat je er vanaf bent! :D

    BeantwoordenVerwijderen