25 mei 2010

Mini-reviews: proefmonstertjes

 Ik heb de laatste tijd weer heel wat proefmonstertjes verzameld, en het leek me wel leuk om ze allemaal even kort te reviewen. Natuurlijk kan ik na 2-3 keer gebruik niet echt beoordelen hoe mijn huid reageert, dus het gaat vooral om de eerste indruk en het gebruiksgemak.

Volgende producten komen aan bod:

- Vichy Normaderm
- Toleriane reinigingsmelk
- TBS Aloë Vera Soothing Day Cream

De twee andere, Vichy Nutrilogie en Sisheido Benefiance daytime protective cream, zijn voor later deze week!



1. Vichy Normaderm

Wat me meteen opvalt is de heerlijke, frisse geur en de luchtige, vloeibare textuur (het is bijna een lotion i.p.v een crème). Deze dagcrème smeert nogal stroef/plakkerig uit, maar na het smeren is mijn huid wel opvallend zacht. Toch voelt mijn gezicht achteraf een beetje trekkerig aan, en heb ik de indruk dat deze crème niet voedend genoeg is voor mijn droge huid (logisch, want hij is helemaal niet bedoeld voor mijn huidtype :) ). Ik denk wel dat hij het proberen waard is als je een onzuivere huid hebt.


2. Toleriane reinigingsmelk

Bij dit soort "milde" reinigingsmelk verwacht ik toch altijd dat ze niet zo effectief makeup verwijderen, maar dat is bij deze absoluut niet het geval. Een fijne (geurloze) reinigingsmelk, die mijn huid niet irriteert, mijn rode vlekjes kalmeert en toch alle makeup netjes verwijdert, zelfs mascara. Voor de rest kan ik er weinig spectaculairs over vertellen, maar dit is toch wel een kanshebber om full-size aangekocht te worden :)



3. The Body Shop Aloë Vera Soothing Day Cream

Wauw, I'm in love! Dit is echt zooo'n fijne dagcrème! Heerlijk licht van structuur, smelt onmiddellijk weg op mijn huid, en trekt snel in. Ondanks de luchtige textuur voedt en hydrateert hij mijn droge huid genoeg, en heb ik zelfs 's avonds geen last van een trekkerig gevoel. Ik denk dat ik mijn volgende dagcrème heb gevonden :)
Alleen: why oh why bevat deze geen SPF? :(  Dat vind ik zo belangrijk, zeker omdat ik met mijn couperose heel erg moet opletten in de zon :(
Nog even een twijfelgevalletje dus, maar hij is zo fijn dat ik 'm waarschijnlijk toch full-size ga kopen.


Hebben jullie al ervaring met een van deze producten?
/bye

6 opmerkingen:

  1. Charlotte Bxl25/5/10 12:28

    De normadermreeks heb ik een tijdje gehad. Ik gebruik er nog steeds de astringerende lotion van: aanrader, het sluit de poriën.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Normaderm van Vichy is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die reinigingsmelk klint fijn! ook maar eens een sample van vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze hele lijn is fijn in gebruik; De mousse is lekker zacht op de huid en reinigt (foundation) erg goed, ook de lotion is lekker fris! Prijzen van TBS zijn natuurlijk ook aantrekkelijk...
    Ik heb het dus zelf ook gebruikt (wat niet, hihihihi) maar houdt er rekening mee dat hij niets aan de roodheid doet:-( Tenminste bij mij niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Pinkalicious: Nee inderdaad, ik weet dat het "verstandiger" is om te kiezen voor anti-roodheid producten, maar deze is zo fijn :( Misschien ga ik wel eens kijken voor een oogcrème uit deze lijn of zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb die dagcrème van the body shop! Ben er super tevreden van! Heb ook de nachtcrème, tonic en de gezichtscrub :-).
    Trouwens er is ook een Aloe Soothing Moisture Lotion SPF 15...

    BeantwoordenVerwijderen