7 apr 2010

Review: Avène Anti-redness dagcrème

 Zoals jullie hier konden lezen, heb ik erg last van couperose op m'n wangen.

 Nadat mijn Redness Solutions producten van Clinique (review) op waren, ging ik zoek naar een alternatief. Ik ben erg kritisch voor mijn dagcrème, en ik geef de voorkeur aan niet-zo-hippe-maar-wel-verstandig-op-lange-termijn crèmes :)

Zo kwam ik dus bij het merk Avène terecht, ik gebruik de Anti-redness dagcrème nu al bijna 2 maanden.



Wat het belooft:
"Diffuse rode vlekken worden duidelijk minder opvallend en de plotselinge roodheid vermindert. De teint wordt helder en egaal."

Geur/textuur:

De crème is geurloos en heeft een groene kleur. Omdat hij speciaal voor een droge huid is, is hij vrij dik en rijk, en zo voelt het ook bij het aanbrengen, maar toch smeert hij goed uit en trekt hij snel in.


Werking:

Ik merk 's ochtens al binnen een paar seconden dat mijn huid er egaler en beter uitziet. Ook is deze crème heel hydraterend, geen last van irritaties of droge plekjes.
Wat de roodheid betreft geldt eigenlijk dezelfde conclusie als bij de Clinique Redness Solutions. Ik merk wel verschil, maar dit soort crèmes werken vooral 'voorkomend'. Couperose is nu eenmaal niet te genezen, en ik verwacht ook niet van een crème dat mijn rode vlekken erdoor verdwijnen. Maar ook hier weer: voor lichte roodheid of snel blozen is deze dagcrème ideaal.
Als je niet echt een vette huid hebt, zou ik hem eerder afraden, want dan is deze crème waarschijnlijk té rijk.

De Avène-producten vind je bij de betere apotheker, deze dagcrème kocht ik voor € 19. Niet goedkoop, maar hij is heel zuinig in gebruik, na 2 maanden merk ik amper dat er al iets uit is.

En voor wie het nog niet wist: apotheek = staaltjes-heaven! Bij onze apotheker staan echt overal mandjes met staaltjes van merken zoals Eucerin, Korres, La Roche Posay, Clinique ...
Zo nam ik ook nog een staaltje mee van de reinigingsgel van Avène, die zonder water gebruikt kan worden. Heel zacht voor je huid, als je net als ik een ultragevoelige huid hebt kan ik je de producten van Avène heel erg aanraden!


 /bye

1 opmerking:

  1. handige review! ik heb ook een gevoelige huid met roodheden. ik ben nu eucerin aan het testen en dat vind ik ook fijn. Heb hier nog dermalogica staan, maar daarna wil ik deze avène lijn toch ook eens testen!

    BeantwoordenVerwijderen