13 mrt 2010

NOTD: Cotton Candy + advies gevraagd

Niet echt een NOTD, maar een foto van mijn horror-korte nagels met Cotton Candy van Diamond Cosmetics.



Ik ben een echte beginner, dus ik kan niet echt vergelijken, maar hij lakt heel makkelijk, droogt snel en dekt goed :)

Nagellak zei me nooit veel, omdat ik gewoon geen mooie nagels heb. Ik weet niet waarom, maar het kon me gewoon nooit echt boeien. Ik begreep niets van die lakjes-gekte, sloeg NOTD's op blogs altijd over, en kunnen jullie geloven dat ik maar 2 lakjes heb? :)

Na mijn valse nagels-experiment deze week ben ik echter volledig omgeslagen. Ik ben inmiddels he-le-maal obsessed door lakjes :) Ik ben al mijn favo blogs nog even afgegaan om wél naar de NOTD's te kijken, ik heb een wishlist gemaakt met lakjes die ik wil, ...

Als ik iets wil, dan kan ik ook helemaal aan niets anders meer denken tot ik het heb. Dus dat wil zeggen: ik laat zo snel mogelijk gelnagels zetten (als het kon ging ik nu meteen :D ), en stap 2: lakjes inslaan!!!


Daarvoor heb ik jullie advies nodig: hebben jullie tips voor deze complete nageln00b? Wat heb ik allemaal nodig? Topcoat? Basecoat? En welke merken kunnen jullie hiervoor aanraden?

Welke budgetmerken hebben goede lakjes? (Dan denk ik bv. aan e.l.f, Hema, Kruidvat, ...)

Wat zijn jullie favo nagelblogs? (Jaja, er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open :) )

Some help please /please

3 opmerkingen:

  1. Welcome to the nailpolish kingdom! :D
    Allereerst moet je dus echt een goede topcoat en basecoat hebben ik gebruik als basecoat afwisselend OPI en China Glaze maar een basecoat kan je even goed in de Hema of het Kruidvat ofzo gaan kopen!

    En topcoat is eigenlijk mss nog net iets belangrijker want dat zorgt ervoor dat je nagellak er lang blijft opzitten... Veel meiden waaronder ik zelf gebruiken daarom Seche Vite Topcoat maar je kan zeker gewoon voor een goedkopere gaan en zelfs in noodgeval een ordinair doorzichtig lakje erover doen!

    Voor de rest heb ik van heel veel merken nagellak, dat moet niet altijd duur zijn en zeker als je een goede top en basecoat gebruikt kan je voor goedkopere nagellak gaan.

    Catrice, Gosh, OPI, China Glaze, e.l.f., Color Club, nagellak vd Hema,... Dat zijn zo'n beetje mijn favorieten :)

    Ga gewoon eens het Kruidvat binnen of de Hema en losgehen maar! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent niet de enige hoor ;-) ik als nagelbijter was ook niet zo'n nagellakfan tot ik trind ontdekte! Deze nagelkuur heeft mijn nagels al versterkt en ze zijn naar mijn doen al echt gegroeid! :-) trouwens mooi roze kleurtje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hanne: Hema en e.l.f staan in het kort nog op de agenda :)

    @Marijke: Trind wil ik idd echt eens proberen, maar dan na mijn gelnagels, ik heb er nu even geen geduld voor, ik wil lakjeeeees :)

    BeantwoordenVerwijderen