12 mrt 2010

Review: Nivea honingmasker

You may have noticed dat ik nogal vaak reviews schrijf over gezichtsmaskers, en ja hoor, vandaag heb ik er weer eentje voor jullie. Ik schreef al eens dat ik echt heel erg van maskertjes hou, ik gebruik er 2 keer per week eentje.

Dit keer vertel ik jullie over het Nivea verwennend honingmasker.




Allereerst de verpakking: die is in orde. Het zijn twee zakjes, en er zit per zakje net genoeg in voor je hele gezicht. Op zich is dat wel handig, want vaak zijn die zakjes te veel, en moet je het bewaren voor een volgende keer. Pluspunten dus, geen geklieder of onhygiënische, geopende verpakkingen :)

Dan de geur. Sinds ik mijn blog heb, is alles anders. In plaats van gewoon te relaxen met mijn maskertje, zit ik nu de hele tijd te snuffelen om erachter te komen hoe ik de geur ga beschrijven :)  En dat is bij deze heel moeilijk (ik heb zelfs mijn vriend laten ruiken, hihi). Je ruikt er wel een beetje de honing in, en voor de rest deed de geur mij enorm denken aan van die suiker-snoepjeskettingen. In ieder geval een zoet geurtje, niet storend of zo.

De textuur is redelijk dik, het doet mij een beetje denken aan bodybutter.


Ik heb me kapotgelachen in mijn eentje toen ik probeerde om foto's van mezelf te nemen, hihi, kijk even mee:


Na 10-15 minuten zag ik dat het masker een beetje in mijn huid getrokken was, dat is natuurlijk positief, want dat wil zeggen dat het echt wel werkt en hydrateert.

Op de verpakking staat dat het masker verwijderd moet worden met een tissue, maar dat werd me een iets te plakkerige boel, dus ik ben achteraf nog even met een nat wattenschijfje over m'n gezicht gegaan.

Over de werking kan ik kort zijn: er gebeurt niet veel. Ik heb niet het gevoel dat m'n huid ultra-gehydrateerd is of zo, en ook niet opvallend zacht.

Kortom, een fijn maskertje als je gewoon even wil relaxen, maar het doet (naar mijn gevoel) niet echt iets voor je huid.

Het Nivea honingmasker is te koop bij Kruidvat en kost € 2,69 (voor 2 applicaties).

/bye

Geen opmerkingen:

Een reactie posten