14 mei 2010

Battle: nagellakremovers

Ik heb momenteel twee flesje nagellakremover staan, nl. eentje van Kruidvat en eentje van Diadermine, en het leek me wel leuk om ze even te reviewen/met elkaar te vergelijken. Battle dus! :)

De twee producten zijn
- Kruidvat Nail Polish remover (zonder aceton)
- Diadermine milde dissolvant (zonder aceton)


De geur:
Ok, nagellakremover stinkt, dat weten we allemaal (behalve de nagellakremoverpen van Essence dan :) ), maar het is overduidelijk dat die van Kruidvat veel harder stinkt dan die van Diadermine.

De verpakking:
Ook hier krijgt Diadermine al meteen een pluspunt, ik vind een klein gaatje nl. veel handiger (en veiliger) dan de grote flesopening van de Kruidvat remover.

De werking:
Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste, en hierin kan ik geen verschil ontdekken. Ik heb ze samen getest, elk op een apart wattenschijfje, en ze werken beide even snel. MAAR... die van Kruidvat werkt ontzettend uitdrogend op mijn huid! Als ik deze remover gebruik zijn mijn vingertoppen altijd helemaal droog, echt extreem. Ik heb van mezelf al droge handen, maar het wordt nog veel erger met deze remover. Als ik een watje op mijn huid hou, zie je achteraf echt een plekje met droge huid. FAIL!!!

De prijs:
De Diadermine milde dissolvant kost €1,99, de Kruidvat nagellakremover €1,29, beide voor 125ml.

Conclusie:
Op zich zijn het alletwee prima nagellakremovers, maar als je ze met elkaar vergelijkt steekt die van Diadermine er met kop en schouders bovenuit! Als mijn flesje Kruidvat remover op is, koop ik 'm sowieso nooit meer, geef mij maar Diadermine, die extra €0,70 is hij meer dan waard!

/bye

8 opmerkingen:

  1. Ik heb ook eentje van het Kruidvat, en mijn nagels worden er ook droog van. Volgende keer toch een andere kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er eentje van Hema, echte horror in een flesje!
    Gebruik ik enkel maar voor de teennagels meer ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha die van Kruidvat lijkt niet alleen qua verpakking (heb regelmatig een tafel met een plas nagellakremover gehad door die grote opening, zo gaat ie nog snel op ook!)op die van Derlon maar ook qua werking zo te lezen. De huid waar de remover van Derlon opgekomen is, is altijd helemaal wit en droog daarna, vreselijk vervelend! Ik moet snel maar eens een ander merk aanschaffen. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb die van het kruidvat ook gehad en die droogde mijn nagels ook uit. ik wil die van trind wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die van Kruidvat helemaal niet fijn,..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Charlotte Bxl15/5/10 18:53

    Leuke battle!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eens kijken of ik die van diadermine kan vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zowel de dissolvants van Diadermine en huismerk Kruidvat bevatten acetone. Bedrijven zijn maar verplicht om vanaf een bepaalde hoeveelheid acetone, het ingrediƫnt zelf te vermelden.

    Als u gezonde, niet-splittende nagels wenst, raad ik jullie het merk 'Koh' aan, enkel te koop bij Inno en ICI Paris XL. Je betaalt er wel ietwat meer voor, maar het is kwaliteit... Heb de volledige set, van kristallen vijl tot nail serum. Sindsdien vragen mensen me regelmatig of ik valse nagels heb... Zo gezond zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen