17 mei 2010

Mijn holy grail: Mac Studio Fix

In een van mijn eerste artikeltjes (klik) kreeg ik een comment met de vraag of ik de MAC Studio Sculpt en Studio Fix samen gebruikte, omdat ze er allebei voor bekend staan enorm veel dekking te geven. Het antwoord op die vraag is: ja, en ik zal jullie laten zien waarom.

Ik heb heel erge couperose op mijn wangen, en na me daar jarenlang onzeker over te hebben gevoeld, heb ik eindelijk mijn Holy Grail gevonden: de Studio Fix. Dit is tot nu toe echt hét enige product dat mijn couperose kan camoufleren. Kijk maar mee:

Mijn wang zonder make-up (zie ook foto hier):

Na een laagje concealer: de heftige roodheid is verminderd, maar de plekjes zijn nog steeds helemaal zichtbaar:

Vervolgens een laagje MAC Studio Sculpt, de favoriet van vele beautybloggers. Ik hou van deze foundation, en ga waarschijnlijk ook nooit meer een andere kopen. Hij dekt, maakt mijn huid mooi egaal, en omdat de kleur exact bij mijn huid past heb je altijd een mooi effect. Hij is ook speciaal bedoeld voor droge huidjes, waardoor hij niet gaat schilferen op droge plekjes. Zoals jullie kunnen zien is mijn hele gezicht best wel egaal na deze foundation (dit is mijn "goede" kant :) ):

Maar... dat is buiten die vervelende rode vlekjes gerekend: hoewel ze heel wat minder opvallend zijn, schijnen ze er nog steeds door (sorry voor de wazige foto, dat zag ik pas achteraf...):

Dus, dan komt het wondermiddel: de Mac Studio Fix. Ik breng 'm (op aanraden van de MAC MUA) al deppend aan met de zijkant van mijn TBS face & body brush, die is redelijk stevig (met een fluffy kwast lukt dit niet):

En ja hoor: bye bye couperose :) :

Nog een veegje blush en klaar!

Conclusie: hoe fijn de Studio Sculpt Foundation ook is, als ik maar 1 product mocht kopen, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Studio Fix. Ik gebruik er altijd foundation bij omdat die zo'n mooi effect geeft op mijn gehele gezicht, maar zelfs zonder foundation geeft de Studio Fix genoeg dekking. Hij blijft ook de hele dag perfect zitten, en is ook gewoon heel erg fijn in gebruik (en sneller dan vloeibare foundation.)

Om er meteen maar even een FOTD van te maken: ik draag verder nog:
- Catrice Kajal Designer Cool Grey (geblend op mijn ooglid en als lijntje onder mijn oog)
- Catrice nude sensation Duo Kajal - lichte kleur (waterlijn)
- Hema Waterproof Eyeliner
- witte kleur uit NYX Champagne&Caviar palette als highlighter
- Maybelline The Falsies mascara
- Catrice Multi-colour blush
- Wet 'n Wild Glassy lipgloss in de kleur Apricot Glaze (gewonnen bij Valérie :) )

Zo, dat is meteen een heus artikel geworden :)
Toch best eng, full-face foto's online zetten, het gebeurt nl. maar heel zelden dat ik eens mooi op een foto sta. Maar ach, het is geen beautycontest he, het gaat uiteindelijk om de make up :)

/bye

12 opmerkingen:

  1. ZO dat werkt wel goed! Ideaal zeg! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een super mooi resultaat, ik ben misschien ook van plan deze foundation aan te schaffen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je mooi!

    Wow, je huid lijkt perfect met je foundation en fix. Ik had nooit gedacht dat je couperose zou hebben als je niets zou gezegd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouw, mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat werkt heel erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige review!
    Het resultaat is echt heel mooi met die Studio Fix! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke review! dankje voor de tip! hier ga ik ook wel eens naar kijken volgende keer bij MAC!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Beautymirror en Marijke: zeker doen, het is een aanrader!

    @Ann: bedankt voor je lieve reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, dat werkt echt super! Ben blij voor je dat je het op deze manier praktisch onzichtbaar kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk en uitgebreid artikel! Knap koppie heb je! Alleen er staat volgens mij een foutje in het artikel: "Dus dan komt het wondermiddel: MAC Studio Sculpt" Dit moet denk ik Studio Fix zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Sushi: Oeps, inderdaad, ik pas het meteen aan. En bedankt voor het complimentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh mijn god, ik wil ook een MAC studio fix!
    Hoeveel kost 'ie?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen